New Research Renews Interest in the Anterolateral Ligament of the Knee

Anterolateral_LigamentDr. Steven Claes' (University of Leuven, Belgium) recent award-winning research has further defined the anatomy and function of the Anterolateral Ligament (ALL). Writing in the Journal of Anatomy, Dr. Claes suggests the fibrous band could play a part in one of the most common sports injuries worldwide.

“Despite glimpses of the ligament in medical history, this is the first time its structure and purpose have been so clearly established,” Claes says.

For some patients, rupture of the ACL and ALL may cause excess joint laxity that may not be resolved with ACL reconstruction alone. Working with Dr. Claes, as well as other leading knee surgeons, Arthrex has developed minimally invasive reconstruction techniques to address this pathology and will be releasing an instructional video by Dr. Claes in the coming days.

Ku Leuven: http://www.kuleuven.be/english/news/new-ligament-discovered-in-the-human-knee

BBC News Health: http://www.bbc.co.uk/news/health-24826323

NY Timeshttp://well.blogs.nytimes.com/2013/11/13/a-surprising-discovery-a-new-knee-ligament/

Huffington Post: http://www.huffingtonpost.com/2013/11/06/new-ligament-human-knee-anterolateral_n_4221043.html

Science Daily: http://www.sciencedaily.com/releases/2013/11/131105081352.htm

Kategorie: Arthrex Blog
Haftungsausschluss

Die in diesen Beiträgen geäußerten Ansichten geben Erfahrungen und Meinungen der einstellenden Operateure wieder, die nicht unbedingt mit denen von Arthrex, Inc. übereinstimmen. Es handelt sich nicht um eine medizinische Beratung. Arthrex® empfiehlt, dass Operateure vor der Anwendung bei Operationen in der Anwendung der einzelnen Produkte geschult werden. Ein Operateur muss sich bei der Auswahl eines bestimmten Produkts für die Behandlung eines bestimmten Patienten immer auf die eigene klinische Beurteilung stützen. Ein Operateur muss vor Anwendung eines Arthrex Produkts immer die Packungsbeilage, das Produktetikett und/oder die Gebrauchsanweisung des Produkts beachten. Möglicherweise sind Produkte nicht in allen Ländern verfügbar, da die Verfügbarkeit von Produkten den Zulassungsbestimmungen und/oder medizinischen Methoden in den einzelnen Ländern unterliegt. Informationen über die Verfügbarkeit von Produkten in Ihrer Region erhalten Sie von Ihrer Arthrex Vertretung.